Страницы

математика 1 клас Уроки 60-70



Урок 60
Тема: Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць
Мета:  розкрити принцип складання таблиці додавання й віднімання числа 5, формувати навички додавання й віднімання числа 5, використовуючи різні прийоми; закріпити вміння збільшувати (зменшувати) число на кілька одиниць, розв’язувати задачі на основі практичних дій з предметами; розвивати логічне мислення.
Обладнання:  предметні малюнки, опорні сигнали, таблиці «Додавання й віднімання числа 5».
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Задача-вірш
Під дубочком 5 грибочків, під ялинкою  їх — 4.
Скільки разом? Полічили?
2. Гра «Допоможи білочці віднайти горішок»
2   5    6    1    3    7    4
0 + 4     3 + 4    5 – 4    7 – 1    6 – 4     3 – 0      8 – 3
3. Закінчити запис (користуючись набором фігур для усної лічби).
5 = 1 + 1 + 1 + … + …          5 = 4 + ...                 5 = 1 + …                   5 = 3 + …
5 = 2 + …                          5 = 2 + 2 +                           5 = 1 + 2 + …
II. Вивчення нового матеріалу
Складання опорних сигналів.
+ 5
+ 1 + 1 + 1 + 1 + 1
+ 4 + 1
+ 3 + 2
+ 2 + 3
+ 1 + 4
– 5
– 1 – 1 – 1 – 1 – 1
– 1 – 4
– 5 + 3 + 2 – 5 – 2 – 3
– 3 – 2
– 4 – 1
2. Робота з таблицями на додавання й віднімання числа 5 у підручнику (С. 62, № 1)
Прочитати таблицю на додавання числа 5.
— Як утворили число 7?
— Прочитайте таблицю на віднімання числа 5.
— Поясніть, як знайшли відповіді прикладів 4 + 5; 10 – 5.
3. Фізкультхвилинка
III. Закріплення вивченого
1. Розв’язання прикладів із застосуванням таблиць додавання й віднімання числа 5 (№ 2)
2. Складання задачі за малюнком підручника (№ 3)
3. Читання, аналіз задач на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць (№ 4, 5)
Задача № 4
— Прочитайте умову задачі.
— Прочитайте запитання задачі.
— Що означає число 7? Що означає число 3?
— Якою дією розв’яжемо задачу?
— Відповідь буде більшою чи меншою від числа 7?
— Чому будемо виконувати дію віднімання?
— Складіть приклад, дайте відповідь на питання задачі.
Аналогічно розв’язується задача № 5.
4. Завдання з логічним навантаженням
Поставити відповідні числа у віконця.
7 +    = 9
2 +    = 7
10 –    = 8
6 –    = 1
IV. Підсумки уроку



Урок 62
Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 5. Різницеве порівняння чисел.
Мета:  на основі різноманітних вправ повторити й закріпити вивчений матеріал; розвивати навички усної лічби; розвивати увагу, математичне мовлення; формувати пізнавальний інтерес до предмета.
Обладнання:  предметні малюнки, опорні схеми, картки.
Хід уроку
I. Мотивація навчальної діяльності
Вступна бесіда вчителя.
— Пропоную вам зробити подорож до казки «Муха-Цокотуха». Вона йшла полем і знайшла копійку. Покликала вона до себе гостей. Поспішають до неї гості. Але казка не завжди буває доброю. І в нашій казці гостям мухи спочатку потрібно пройти через випробування, а вже потім потрапити на бал. Давайте їм допоможемо.
II. Закріплення матеріалу
1. — Спочатку надамо допомогу Червоній Шапочці. Вона потрапила до високих гір. А вийде з них тоді, коли ми допоможемо розв’язати кругові приклади.
1 + 1      5 + 2        8 + 2       10 – 5
3 + 3      7 – 3        2 + 6        4 + 5
9 – 6       6 – 5
2. — А цей гість Мухи-Цокотухи — Незнайко — не може віднайти будиночок, де живе хазяйка. Нам потрібно заселити мешканців у свої будиночки. А найвищий будинок — це житло Мухи-Цокотухи. (Учитель вивішує по черзі малюнки будинків. Діти повторюють склад чисел, знаходять найвищий будинок.)

3. — До Мухи поспішає Колобок. На його шляху зустрілась хата Миші. Вона пригостила його яблучками. Миша дала Колобку ще й мішечок яблук для Мухи й гостей. Розберіться, в якому мішку яблука червоні, а в якому — зелені. (Підручник, С. 63, № 3)
4. Фізкультхвилинка
6. — Зібралися казкові герої, ось уже будинок Мухи недалеко, та на шляху гостей — Баба Яга. Вона приготувала важке завдання. Якщо ми не розв’яжемо його, гості залишаться в густому лісі.
Завдання: яку фігуру потрібно поставити замість знака питання?
III. Підсумки уроку
— Тепер усі гості потрапили до Мухи-Цокотухи. Там почався справжній бал. А вас я вітаю з тим, що ви показали дуже добрі знання. Молодці!



Урок 63
Тема. Розв’язання задач, які містять поняття стільки ж. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Побудова відрізка, коротшого (довшого) від даного
Мета:  ознайомити учнів із задачами на різницеве порівняння чисел; на основі порівняння двох сукупностей предметів формувати свідоме розуміння необхідності вибору для розв’язання задач дії віднімання меншого від більшого числа; удосконалювати навички усної лічби.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиці з умовами задач, таблиці для усної лічби.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Гра «Поштарик»
Завдання: рознести приклади-листи по поштових скриньках.
10 – 6
6 – 2
7 – 2
5 – 4
8 – 4
8 – 5
9 – 6
9 – 4
10 – 5
1 + 3
1 + 4
5 – 2
4 3 5
2. Усне опитування
• Збільшити на 2 числа 2, 4, 5, 6, 8.
• зменшити на 4 числа 7, 5, 9, 4, 10.
3. Розв’язання прикладів (колективно)
9 – 6 + 4
7 – 6 + 2
9 – 5 + 6
8 – 6 + 5
7 – 5 + 6
7 – 6 + 5
4. Самостійна робота з підручником
Розв’язання прикладів № 4.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Аналіз задачі на різницеве порівняння чисел
Іван побудував 7 будиночків з конструктора, а Микола побудував 5 таких будиночків. На скільки будиночків більше побудував Іван, ніж Микола?
— Прочитайте умову задачі.
— Прочитайте питання.
— Що відомо в задачі про Івана?
— Що відомо про Миколу?
— Про що запитується в задачі?
— Покладіть на парту стільки кружечків, скільки будинків в Івана. Скільки ви поклали?
— Тепер під ними покладіть стільки кружечків, скільки будинків побудував Микола. Скільки ви поклали?
— В якому ряду кружечків більше? В якому менше? На скільки кружечків у верхньому ряду більше, ніж у нижньому?
— На скільки кружечків менше у нижньому ряду, ніж у верхньому?
— Якою дією слід розв’язувати задачу? Складіть приклад.
— Дайте відповідь на питання задачі.
2. Колективне розв’язування задачі № 3 (С. 61)
3. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
4. Креслення відрізків (№ 5)
5. Квадрат із секретом
— Цей квадрат із секретом. Розв’яжіть приклади в рядках (зліва направо).
Розв’яжіть приклади в стовпчиках (зверху вниз).
— Розв’яжіть приклади в нижньому рядку. Що ви помітили? (Відповіді утворених прикладів збіглися. Це число 8.)
III. Підсумки уроку.


Урок 64
Тема. Складання таблиці додавання й віднімання числа 6. Задачі на різницеве порівняння чисел. Побудова відрізка, довшого від даного
Ціль:  розкрити принцип побудови таблиці на додавання й віднімання числа 6; закріпити знання учнів про різницеве порівняння чисел; удосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання:  предметні малюнки, таблиця «Додавання й віднімання числа 6», таблиці з умовами задач.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Пташки зібралися на подвір’ї. Мишко розсипав для них крихти поживитися. Які крихти з’їла кожна пташка?
6 + 2        8 – 0     4 + 0       7 – 2
10 – 2      3 + 1      8 – 4     6 – 2
9 – 5        4 + 4      1 + 7
2. Робота з дидактичним матеріалом
— Викласти 5 синіх кружечків і 3 червоних. Яких більше? На скільки? Що потрібно зробити, щоб кружечків стало однаково?
3. Гра «Посели у віконце»
7 = 6 +
8 = 6 +
9 = 6 +
10 = 6 +
II. Вивчення нового матеріалу
Складання таблиці додавання й віднімання числа 6.
Складання опорних сигналів.
+ 6
+ 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1
+ 1 + 5
+ 2 + 4
+ 3 + 3
+ 4 + 2
+ 5 + 1
– 6
– 1 – 1 – 1 – 1 – 1 – 1
– 1 – 5
– 2 – 4
– 3 – 3
– 4 – 2
– 5 – 1
2. Фізкультхвилинка
3. Розв’язання задач на використання таблиць додавання й віднімання числа 6 і та різницеве порівняння чисел. (Підручник, С. 65, № 3, 4)
III. Закріплення вивченого
1. Самостійна робота
Обчислити.
10 – 6
10 – 2
10 – 5
10 – 9
10 – 8
10 – 4
10 – 3
10 – 7
2. Креслення відрізків заданої довжини. Порівняння відрізків (№ 6)
3. Робота з геометричним матеріалом
— Які геометричні фігури ви можете назвати в кожному варіанті?
IV. Підсумки уроку



Урок 65
Тема. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 6. Задачі на знаходження суми і знаходження невідомого доданка.
Мета:  вправляти учнів у розв’язанні та порівнянні задач даного виду; вдосконалювати навички усної лічби; вдосконалювати знання таблиць додавання й віднімання числа 6; розвивати мислення учнів.
Обладнання:  предметні малюнки, геометричний матеріал, схеми з умовами задач.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Гра «Сусіди»
У дітей — картка з числами від 0 до 10. Спочатку грає перша половина класу, потім — друга. Учитель показує картку з будь-яким числом, до дошки повинні вийти діти, які мають картку з цифрою-«сусідом» даного числа.
2. Гра «Прапорець»
Починає гру вчитель. У нього в руках прапорець. Він дає одному учневі прапорець і називає приклад. Учень, що отримав прапорець, називає відповідь даного прикладу і передає прапорець іншому учневі. Разом з прапорцем учень називає новий приклад. Учень, що отримав прапорець, розв’язує приклад, і таким чином гра триває.
3. Поєднати відповідь і приклад.
3 + 1      3 + 4      6 – 2     4 + 1      7 – 3      8 – 4
2     8     4     7     5     6
10 – 8    9 – 3      4 – 2     1 + 1      5 + 3      6 + 2
II. Закріплення вивченого матеріалу
1. Контроль знань: перевірка знання таблиць додавання й віднімання чисел 5 і 6
3 + 6 – 2
9 – 6 – 3
2 + 6 – 5
7 – 6        8 – 6
3 + 6       3 + 5
10 – 5 – 4
10 – 6 – 4
9 – 5 + 6
9 – 5        10 – 5
2 + 6         6 + 2
2. Фізкультхвилинка
3. Розв’язання задач
• До годівнички прилетіло 4 горобці, а синичок — на 1 більше. Скільки  синичок прилетіло до годівниці?
• Скласти й розв’язати задачу за схемою.
У клітинку — 3 зошити.
У лінійку — 6 зошитів.     ? зошитів.
4. Тестове завдання
(Перед роботою вчитель пояснює, як працювати з тестом.)
Вибрати правильну відповідь.
III. Підсумки уроку





Урок 66
Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Кругові приклади
Мета:  закріпити вміння й обчислювальні навички додавання й віднімання чисел 1 – 6; перевірити рівень засвоєння вивченого матеріалу.
Обладнання:  предметні малюнки, набори цифр.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Продовжити ряд.
1, 3, 5, …                2, 4, 6, …
2. Математичний диктант
• 4 збільшити на 4.
• 10 зменшити на 6.
• До 3 додати 5.
• Від 8 відняти 5.
• На скільки 7 більше від 4?
• На скільки 3 менше від 9?
3. Гра «Куди приземлиться повітряна кулька?»
4       5       2
4 – 2    8 – 6    1 + 1      2 + 0     9 – 5     3 + 2
II. Закріплення вивченого
1. За малюнками скласти приклади на додавання й розв’язати їх.
2. Скласти приклади на віднімання за картками.
3. Розв’язання задач
Учитель декілька разів читає умову задач учням, а вони самостійно розв’язують їх і записують лише розв’язання-приклад.
• Бабуся спекла 6 булочок з вишнями і 3 булочки з сливами. Скільки всього булочок спекла бабуся?
• На одній полиці стояло 3 книги, а на другій — на 6 книг більше. Скільки книг стояло на другій полиці?
• Михайлик наловив 5 риб, а Юрко — тільки 2. На скільки більше риби наловив Михайлик, ніж Юрко?
4. Фізкультхвилинка
5. Індивідуальна робота з карткою
Обчислити приклади й розфарбувати за відповідями.
III. Підсумки уроку





Урок 67
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання числа 7. Задачі на знаходження суми й остачі
Мета:  формувати знання таблиці додавання й віднімання числа 7; поглибити знання й уміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання:  таблиці з умовами задачі, предметні малюнки для лічби, таблиці «Додавання й віднімання числа 7».
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
Усна лічба
Вибрати звірят з відповідями, що дорівнюють 6. Назвати їх.
9 – 6      8 – 4      5 + 2      10 – 4      7 – 1       4 + 2
2. Робота за картками (самостійно)
6 – 4          7 – 3             1 + 6                  7 – 6                3 + 6             4 + 6
2 + 6          6 – 6          10 – 6                  9 – 6                 8 – 6              6 – 0
3. Фізкультхвилинка
4. Розв’язання текстових задач на слух
(Учитель читає умови задач, а учні обирають схему запису умови задачі, розв’язують її — записують приклад.)
• До годівниці прилетіло 7 синичок і 2 горобці. Скільки всього пташок прилетіло до годівниці?
• Петрусь кинув у скарбничку 5 копійок, а потім — ще 4 копійки. Скільки всього грошей у скарбничці в Петруся?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Складання опорної таблиці додавання й віднімання числа 7
2. Читання таблиці (С. 68, № 1)
3. Фізкультхвилинка
III. Закріплення матеріалу
1. Розв’язання прикладів (С. 68, № 2, 3)
Робота за малюнками.
— Хто який костюм вибрав? (№ 3)
2. Розв’язання задачі (№ 4)
IV. Підсумки уроку



Урок 68
Тема. Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 7. Порівняння значень числових виразів
Мета:  закріпити й поглибити вивчений матеріал; формувати обчислювальні навички учнів; розвивати увагу й навички самоконтролю, творче мислення учнів.
Обладнання:  предметні малюнки.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба
Гра «Карусель» (обчислювання прикладів по колу)
2. Розв’язання прикладів за підручником (С. 69, № 4)
II. Закріплення вивченого матеріалу
1. Розв’язання задачі із зайвими даними
Мати принесла з магазину 4 пензлика, 3 ручки, а лінійок — на 2 менше, ніж ручок. Скільки мати принесла лінійок?
Аналіз задачі
— Що означають числа 4 і 3?
— Що невідомо в задачі?
— Що сказано про лінійки?
— Як дізнатись, скільки лінійок принесла мати?
— Складіть приклад-розв’язання задачі.
— Назвіть, які числа були в задачі.
— Які числа були потрібні для складання прикладу?
— Чи всі числа нам були потрібні?
— Такі числа називають зайвими. Коли ви читаєте задачу, будьте уважні, бо інколи в задачах трапляються «зайві» числа.
2. Фізкультхвилинка
3. Робота з підручником
Складання, аналіз і розв’язання задачі № 2.
4. Порівняння виразів
На дошці — вираз: 4 + 3      9 – 1
— Для того, щоб поставити знак між цими двома виразами, потрібно спочатку обчислити ліву частину виразу, а потім — праву. Над виразами краще надписувати результати дій кожної частини. Потім ми можемо порівняти вже числа-результати дій кожної частини. Тоді ставимо знак.
4 + 3 < 9 – 1
5. Робота з підручником. Порівняння виразів (№ 5)
6. Завдання на розвиток уваги, уяви
З набору геометричних фігур складіть фігуру, подібну до зображеної на дошці.
III. Підсумки уроку 
 
Урок 69
Тема. Складання таблиць додавання й віднімання чисел 8 і 9. Задачі та вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання. Різницеве порівняння довжин відрізків
Мета:  формувати свідоме засвоєння таблиць додавання й віднімання чисел 8 і 9; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати мислення, увагу.
Обладнання:  предметні малюнки, опорні таблиці.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого. Повідомлення завдань уроку.
— Сьогодні у нас на уроці присутній Комп’ютер-математик. Він приготував для вас завдання.
1. Усна лічба
Гра «Юний рахівник»
Перед дітьми — код для утворення слів.
Завдання: обчислити приклади, за відповідями і кодом розшифру-
вати слова.
Код:
м ю д л о к а н х и
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
7 – 3 = 4 л      8 – 5 = 3 д
8 – 6 = 2 ю     4 + 1 = 5 о
9 – 6 = 3 д      7 – 3 = 4 л
4 + 6 = 10 и    2 + 8 = 10 и
7 + 1 = 8 н      9 – 1 = 8 н
9 – 2 = 7 а      4 + 3 = 7 а
2. Гра «Знайди помилку»
Мишко дуже поспішав на футбол і ось так розв’язав приклади. Перевірте, чи правильно він їх розв’язав.
7 + 2
4 + 6

9
 
10 – 1
3 + 6
6 – 5
9 + 0
8 – 2
4 + 2
7 + 3
5 + 4
3. Розв’язання кругових прикладів (С. 70, № 6)
4. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Повторення складу чисел 8 і 9
2. Складання таблиці додавання й віднімання чисел 8 і 9. Робота з підручником (№ 1)
3. Розв’язання прикладів з опорою на таблиці (№ 2)
4. Складання й розв’язання задач за малюнками (№ 3, 4)
5. Порівняння довжин відрізків
— Розгляньте відрізки, виміряйте їх довжини. Якої довжини перший відрізок? Якої довжини другий? На скільки сантиметрів перший відрізок довший, ніж другий? Якою дією будемо знаходити цю різницю? Складіть приклад.
6. Задачі-вірші
• Котенят двох хлопчик взяв,
Молока їм в мисці дав.
Вісім в кошику сидять,
Їсти хочуть та нявчать.
Годувати треба всіх —
Скільки разом буде їх?
• У живім куточку в школі є три рибки у воді,
Ще сім рибок дасть Микола. Скільки буде риб тоді?
III. Підсумки уроку


Урок 70
Тема. Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць  додавання й віднімання.
Мета:  показати спосіб розв’язання задач на знаходження невідомого доданка; формувати вміння записувати умову таких задач, закріплювати знання таблиць чисел 2–6; розвивати логічне мислення, вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання:  картки для усної лічби та для індивідуальної роботи, лічильний матеріал, таблиці з умовами задач.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення вивченого.
1. Усна лічба
Записати парами приклади з однаковими відповідями.
4 + 0     10 – 4      10 – 5      8 – 2
9 – 3       6 + 4        7 – 2      5 + 1      8 – 4
8 – 6       7 – 4         3 + 3     6 – 4      5 – 3
2. Математичний диктант
• Записати число, наступне для числа 8.
• Записати «сусідів» числа 4.
• Записати число, попереднє для числа 5.
• На скільки 8 більше 6?
• На скільки 5 менше 7?
• Перший доданок 3, другий 2. Обчислити суму цих чисел.
• Зменшуване 9, від’ємник 4. Обчисліть різницю цих чисел.
3. Робота біля дошки
10 – 9 + 5
10 – 8 + 5
10 – 4 + 3
2 + 4 ___ 2 – 1
8 – 6 ___ 8 – 5
5 +        = 9
10 – 8 + 2
10 – 9 + 6
10 – 3 + 2
3 + 4 ___ 4 + 3
7 + 5 ___ 7 + 2
4 +        = 8
9 – 8 + 7
8 – 6 + 5
7 – 4 + 6
3 + 4 ___ 4 + 3
5 + 4 ___ 5 + 4
9 –         = 2
4. Робота з таблицями
Доданок 7   2   4   6   2   5   0
Доданок 1   8   6   2   3   1   9
Сума
Число 4  2  6  5  7  3
Більше на 3
Менше на 2
5. Фізкультхвилинка
II. Вивчення нового матеріалу
1. Розв’язання задачі нового виду
Сума двох відрізків 9 см. Один відрізок 2 см. Яка довжина другого відрізка?
— Якої довжини перший відрізок? Якої довжини другий відрізок? Скільки сантиметрів складають ці два відрізки разом? Згадайте склад числа 9. Скільки треба додати до 2, щоб вийшло 9. Щоб знайти довжину другого відрізка, давайте від суми віднімемо довжину першого відрізка.
9 – 2 = 7.
2. Аналіз, розв’язок задач за малюнками (С. 71, № 2)
3. Фізкультхвилинка
4. Завдання на розвиток уваги
Виписати приклади з відповіддю 8.
10 – 2    8 – 0         9 – 1      5 + 2         9 – 5             7 – 6            6 + 4
5 + 3       4 + 3           7 + 1             2 + 0        8 + 0
II. Закріплення матеріалу
Робота з картками.
Вставити знаки.
7 + 3     7 + 2
8 + 1     2 + 8
5 + 3     3 + 4
9 + 1     1 + 9
6 + 4     2 + 6
1 + 8     7 + 2
III. Підсумки уроку







Комментариев нет:

Отправить комментарий