Страницы

План виховної роботи Вербецької школи



                                                                                                             
                                                                                                                    Затверджено
                                                                                       Директор Вербецької ЗОШ І-ІІ ступенів
___________  Н.П.Голуб                      
                                                               ___________________2014 р.
                                                                                                                                                                                                 




План
виховної роботи Вербецької школи











Вербецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
2014– 2015 н. р


Вступ

В Україні, як і в інших країнах світу склалася система виховання, в якій втілилася самобутність народу. Нині під впливом національно – виховних традицій народу поступово відроджується національна система виховання, функціонування якої відповідає таким реаліям сьогодення, як перехід України на ринкову економіку, відродження в усіх сферах життя українського суспільства і процес розбудови незалежної держави.
Концепція громадянського виховання, Концепція національного виховання, закон України „Про загальну середню освіту”, Національна доктрина освіти у двадцять першому столітті головною метою виховання на сучасному етапі бачить передачу молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду, і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які включають в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо – естетичну, екологічну, правову, трудову і фізичну культуру, розвиток здібностей і талантів.
Головна мета школи – формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.
Над реалізацією цих завдань працюватиме педагогічний колектив протягом навчального року. Виконуючи ці завдання педагоги використовуватимуть різноманітні форми і методи роботи: екскурсії, конкурси, турніри і т. д. Відповідно до реалізації проблемної теми ”Збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я школярів» основними завданнями роботи у 2014 – 2015 н. р. є :
-         виховання громадянина України;
-         формування особистості учня, його наукового світогляду, його здібностей, обдарувань;
-         виконання вимог Державного стандарту освіти, підготовку учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
-         виховання в учнів поваги до Конституції, державних символів, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;
-         реалізацію права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
-         виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій, звичаїв, рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
-         виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я учнів.





Аналіз виховної роботи за 2013 – 2014 н. р.

    В 2013 – 2014 н. р.  в Вербецькій загальноосвітній школі навчалося  60 учнів. Класними керівниками і класоводами працювало 8 вчителів.
  Класоводи і класні керівники працювали  над проблемною темою „ Впровадження особистісно-орієнтованого підходу до учнів у навчально-виховному процесі”.
Педагогічний колектив в своїй діяльності керувався Основними  орієнтирами виховання учнів 1 – 9 класів ЗНЗ, яка включає залучення учнів до різних форм творчої та суспільно – корисної   діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо – естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, екологічної, що організовуються у позакласний час.
 Головними завданнями , які ставив перед собою педагогічний колектив були :
 - дотримання принципів виховання визначених програмою;
-         реалізація особистісно – орієнтованого підходу в навчально – виховному процесі;
-         залучення молоді до національної і світової культури;
-         співпраця з органами учнівського самоврядування;
-         збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
-         виховання патріотизму, громадянських якостей особистості.
-         впровадження інноваційних технологій в виховній роботі.
Виховна діяльність проводилася за основними напрямками  у вихованні підростаючого покоління у рамках роботи учкому школи:
  - ціннісне ставлення до суспільства і держави
  -  ціннісне ставлення до праці ( комісія з організації трудових справ)
  - ціннісне ставлення до природи
  - ціннісне ставлення до мистецтва (комісія з організації культурно-масової роботи)
  - ціннісне ставлення до людей (комісія з організації роботи з молодшими школярами).
  - ціннісне ставлення до себе ( комісія з організації спортивного життя, навчання і дисципліни)
В школі працювали гуртки:
 -  «Умілі руки»  (кер. Плескань Л.Ф.)
 - «Юні майстри» (кер. Ганжій В.В.)
-       «Юний кореспондент» (кер.Цвіра О.В.)

У школі проводилися заходи, спрямовані на виховання почуття гідності, любові до народу, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови і культури, шанобливого ставлення до родини, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я учнів: День фізкультури і спорту, заходи до Дня визволення села і Летичівського району від німецько – фашистських загарбників, Свято осені, «Осінній ярмарок» , День закоханих та ін. Проводилися традиційні шкільні свята: Свято Першого дзвоника, День учителя, Новорічне свято, концерт до 8 Березня, День Перемоги.  Активно брали участь у проведенні місячників:
-         „Увага! Діти на дорозі!”;
-         „Охорони дитинства”;
-         Безпеки під час використання газу в побуті;
-         Місячника правових знань;
         Для організації культурного дозвілля дітей були проведені екскурсії  до Меджибожа. Учні школи відвідали дельфінарій у місті Хмільник, концерти у районному Будинку культури.
    Систематично ведеться робота з талановитими дітьми, вони відвідували музичну школу, танцювальний гурток.

№ з/п

ПІБ


клас

Досягнення

Керівник
1
Гусак А.
4
ІІІ місце в районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка . Відгук на сучасну дитячу прозу.
Дубина О.А.
2
Дубина А.
4
ІІІ місце в районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка . Відгук на сучасну дитячу прозу.
Дубина О.А.
3
Дубина А.
4
ІІІ місце у районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка
Дубина ОА
4
Цвіра А.
7
ІІІ місце у районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка
Цвіра О.В.
5
Кірілков Р.
6
ІІІ місце в районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка
Цвіра О.В.
6
Голуб К.
9
І місце в районному Міжнародному конкурсі ім.. Т. Шевченка .
Гусак О.В.
7
Гусак А.
4
ІІ місце у районному конкурсі “ Діти Другої світової війни очима сучасних дітей”
Дубина О.А.
8
Цвіра А.
7
ІІІ місце у районному конкурсі творів про Другу світову війну

9
Дубина А.
4
ІІІ місце у районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика
Дубина О.А.
10
Цвіра А.
7
ІІІ місце у районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика
Цвіра О.В.
11
Голуб К.
9
ІІ місце у районному етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

Гусак О.В.
12
Цвіра А.
7
ІІ місце у районній олімпіаді з хімії
Моторна Г.В.
13
Голуб К.
9
ІІ місце в районній олімпіаді з хімії
Моторна Г.В.
14
Голуб К.
9
ІІ місце в районній олімпіаді з англійської мови
Баланюк А.Л.
15
Цвіра А.
7
І місце в районній олімпіаді з української мови
Цвіра О.В.
16
Голуб К.
9
І місце в районній олімпіаді з української мови
Гусак О.В.


Учні школи приймали участь в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад . Школа має  5 призових місця у районних олімпіадах і 3 призових місця у конкурсі імені П.Яцика.Це свідчить про активну роботу вчителів  предметників з обдарованими дітьми. Це вчителі Гусак О.В., Баланюк А.Л., Моторна Г.В., Цвіра О.В., Дубина О.А.
Велася робота з учнями  „групи ризику”(Малим І., Метрушенком В., Цвірою С., Шуть Д.) класними керівниками  у тісній співпраці з соціальним працівником Савіцькою З.В. Систематично вівся щоденний  контроль за відвідуванням учнями школи черговим учителем та класними керівниками, своєчасно з′ ясовувалися причини відсутності учнів, тримався постійний контроль з батьками учнів. Класні керівники у тісній співпраці з соціальним працівником відвідували будинки сімей дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах (Цомпелі Яна і Артем), тримали це питання на  постійному контролі.
Велика увага приділялася правовому  та військово – патріотичному вихованню, традиційно проводилися  заходи присвячені річниці визволення села від німецько – фашистських загарбників, Дню Збройних сил України.
Велика увага приділялася одному із пріоритетних напрямків роботи школи – превентивному вихованню. В школі проводилися відеолекторії по профілактиці шкідливих звичок, виховні заходи по класах, конкурс малюнків  серед учнів школи; вчителем історії  та правознавства Чучверою В.О.. проводився Місячник правових знань та ін.
         Активно працювали зі своїми класними колективами класні керівники Чучвера В.О., Моторна Г.В. про що свідчить підготовка цих класних колективів до загальношкільних та класних заходів.
Серед недоліків, які мали  місце в виховній роботі школи за слід відзначити недостатньо ефективну роль учнівського самоврядування в школі та класних колективах, недостатній контроль з боку класних керівників за роботою органів учнівського самоврядування в класі, про що свідчили результати чергування учнів по школі, участь і підготовка до проведення загальношкільних заходів.
Аналізуючи стан виховної роботи в 2013 – 2014 н.р., педагогічний колектив окреслив завдання на 2014 – 2015 н.р.

















Завдання на 2014 – 2015 н. р.
Керуючись Законом України “Про загальну середню освіту ”, Програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України » та Програмами в галузі освіти, де визначені завдання загальної середньої освіти, школа головну увагу у виховній роботі акцентує на вихованні громадянина – патріота своєї Батьківщини, готового до подальшої освіти і трудової діяльності, з вільними політичними і світоглядними переконаннями, з свідомим ставленням до обов’язків; на формуванні творчої особистості учня; вихованні поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя.
Структура виховної роботи



Аналізуючи роботу за минулий навчальний рік у 2013– 2014 н. р. педагогічному колективу необхідно:
-         покращити роботу органів учнівського самоврядування;
-         активно залучати учнів до участі у позаурочному житті;
-         покращити роботу класних керівників з класним активом, органами учнівського самоврядування;
-         класним керівникам організувати виховну роботу в класі з урахуванням потреб і запитів учнів;
-         класним керівникам ефективно впроваджувати в виховній діяльності інноваційні форми роботи згідно нової програми виховання.

Мета виховної роботи школи :
       «Виховання особистості через формування загальнолюдських цінностей та важливих якостей людини – громадянина України»
Система виховних завдань :
■ формування  учнівського колективу, розвиток дитячого самоврядування ;
■ забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів ;
■ формування усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальними правами і свободами і громадянською відповідальністю;
■ формування національної самосвідомості і людської гідності;
■ формування політичної і правової культури ;
■ виховання духовної культури особистості;
■ утвердження принципів загальнолюдської моралі;
■ формування соціальної активності і професійної компетентності ;
■ охорона і зміцнення фізичного, психічного здоров’я;
■ розвиток естетичних потреб і почуттів.


Вирішення завдань виховної роботи у школі здійснюватиметься за напрямами :


          В Р





Ціннісне ставлення          Ціннісне ставлення             Ціннісне ставлення       Ціннісне ставлення       Ціннісне ставлення    Ціннісне ставлення
особистості до суспільства     до людей                              до природи                          до мистецтва                   до праці                          до себе:
і держави                                                                                                                                                                                 - до свого фізичного  «Я» 
                                                                                                                                                                              - до свого психічного «Я» 
                                                                                                                                                                             - до свого соціального «Я» 










Розділ 1     Організаційна робота


п\п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.

Скласти план виховної роботи на 2014 – 2015 н. р.

серпень

Директор

2.
Організація учнівського самоврядування:
-         в класах;
-         по школі.
до 17. 09.
класні керівники


3.

Оформлення класних куточків.
 до 27.09.
класні керівники

4.
Організація чергування по школі.
до 05.09.
Директор 

5.
Провести нараду з класними керівниками з питань планування виховної роботи на навчальний рік
до 05.09.
Директор

6.
Провести громадський огляд умов життя і виховання учнів
до 17.09.
класні керівники

7.
Організація роботи школи з опікунською радою по виявленню і допомозі дітям  „групи ризику”
протягом місяця
адміністрація

8.
Організувати роботу методичного об’єднання класних керівників.
до 19.09.
ЗВР

9.
З’ясувати контингент учнів шкільного віку в мікрорайоні школи з метою виявлення учнів не охоплених навчанням.
протягом місяця
класні керівники

10.
Виявити дітей з девіантною поведінкою, поставити їх на шкільний облік
до 19.09.р.
Директор

11.
Відновити та доповнити списки учнів , що потребують особливого контролю протягом року: дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей з багатодітних сімей, чорнобильців, дітей-переселенців
протягом
місяця
Директор

13.
Організація та проведення акцій:
-         „ Допоможемо дітям”
-         „ Зовнішній вигляд учнів”
-         „ Живи, книго!”
вересень
учком

бібліотекар

14.
Забезпечити роботу учкому
вересень
Класні керівники

15.
Організація чергування по школі вчителів
до 05.09.р.
Директор

16.
Вибори активу учкому
до 17.09.р.
дирекція

17.
Проводити систематично робочі лінійки щодо аналізу роботи і життя школи.
Щопонеділка
дирекція

18.
Організовувати культурне дозвілля школярів (ранки, вечори)
пост.
 учителі

19.
Брати активну участь у районних заходах.
пост.
учителі

20.
Провести традиційні шкільні свята:
-         День знань;
-         Свято урожаю;

-         День вчителя;
-         Козацькому роду — нема переводу
-         День писемності
-           Свято тата;

-         Свято Миколая;

-         Новорічні свята;


-         День святого Валентина;
-         8 березня;


-         Свято Букваря;
-         Фольклорне свято;

-         День Перемоги;
-         Прощання з початковою школою
-         Останній дзвоник;

-         Випускний вечір

вересень
вересень

жовтень
жовтень
листопад
грудень

грудень

грудень


лютий
березень


квітень
квітень

травень
травень
травень

червень

Баланюк А.Л.
 Моторна Г.В.,  Демчишина Л.Г.
Гусак О.В.
Демчишина Л.Г.
Цвіра О.В.
Дубина О.А.

Цвіра О.В.

Городиська В.Ю.,
Кравчук Ю.В.

Баланюк А.Л.
Пастухова Н.В.
Класні керівники 5-9 класів
Дубина О.А.
Гусак О.В.

Чучвера В.О.
Городиська В.Ю.
Баланюк А.Л.

Баланюк А.Л.



Розділ 2                  Основні напрямки виховної діяльності
1.Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Мета: формування свідомого громадянина -  патріота  з притаманними йому   
             особистісними якостями  і рисами характеру, світоглядом, способом
             мислення, почуттями, вчинками, поведінкою, спрямованими на розвиток
              демократично – громадянського суспільства в Україні.

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави проявляється у патріотизмі, національній самосвідомості,правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Це досягається завдяки виконанню положень  Національної доктрини розвитку освіти (Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002), Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому    
ставленні до законів та державної влади. Політична культура — це політична компетентність (наявність знань про
типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу
систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність
брати активну участь в ухваленні політичних рішень
         Це процес формування громадянськості як риси особистості, яка характеризується усвідомленням нею своїх прав
  і обов`язків у ставленні до держави, народу, законів, норм життя, турботою про благополуччя своєї країни, 
  збереження людської цивілізації, конкретними діями відповідно до власних переконань і цінностей. Це формування
  світоглядної свідомості і ціннісних орієнтацій молоді, передача їй соціального досвіду, надбання попередніх поколінь.
              Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави:

№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.
Формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культури, історичних цінностей.
протягом року
класні керівники

2.
Залучення учнів до участі в упорядкуванні пам’ятника загиблим воїнам, організація шефської допомоги ветеранам.
протягом року
класні керівники, учитель трудового навчання

3.
Проведення уроків мужності, урочистих лінійок, присвячених Дню визволення села від німецько - фашистських загарбників, Дню збройних сил України, Дню Перемоги, Дню захисника Вітчизни.
Жовтень
грудень
лютий
березень
травень
класні керівники
учитель історії


4.
Організовувати зустрічі з ветеранами, поздоровлення ветеранів
протягом року
класні керівники


5.
Вивчення положень Конституції України, державної символіки, традицій і звичаїв українського народу, історії держави;виховувати в учнів повагу до Конституції, державних символів, почуття власної гідності.
протягом
року
класні керівники


6.
Виховувати шанобливе ставлення до родини, повагу до народних звичаїв і традицій, рідної мови, національних цінностей народу:
-         проведення виховних бесід, годин спілкування;
-         урочистих тематичних лінійок;
-         уроків пам’яті .
протягом
року
класні керівники,

7.
-                              Заходи по вшануванню пам’яті видатних українських діячів.
Вшанування пам’яті жертв голодомору 1932-1933 років в Україні.
Протягом року
Листопад
 класні керівники

8.
-                              Заходи, присвячені Дню захисту дітей.
червень
класні керівники



2. Ціннісне ставлення до себе

Мета:Забезпечення теоретичної і практичної реалізації заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження подолання відхилень у поведінці школярів і запобігання розвитку різних форм їхньої асоціальної і аморальної поведінки, прищеплення і розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами. Забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді охорона та зміцнення їхнього здоров’я, формування  фізичних  здібностей особистості, виховання потреби в регулярних заняттях фізичною культурою.

Ціннісне ставлення до себе  передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Ціннісне ставлення до свого фізичного "Я" - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу, розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність, функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності, здоровий спосіб життя, активний відпочинок.
Ціннісне ставлення до свого психічного "Я" передбачає вихованість у дітей та учнівської молоді культури пізнання власного внутрішнього світу -думок, переживань, станів, намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень. Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної самокритичності.
Ціннісне ставлення, до свого соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати; визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і шляхетному ставленні до інших людей.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до себе:



з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.
Спільними зусиллями вчителів, батьків, РВВС, громадськості вести роз’ яснювальну роботу серед учнів про знання законів, про відповідальність за правопорушення.
постійно
рада школи, вчителі, класні керівники


2.

Вивчення основних документів:
-         „ Конституція України”
-         „Конвенція про права дитини”
постійно
класні керівники, вчитель історії

3.
Вести профілактичну роботу серед молоді щодо вживання алкогольних, наркотичних речовин , тютюнопаління.
постійно
класні керівники,
учитель з «Основ здоров’я»

4.
Тримати на постійному контролі сім’ї та дітей
„ групи ризику”
постійно
соціальний працівник,
класні керівники

5.
Проводити індивідуальну роботу з учнями схильними до правопорушень
постійно
класні керівники, соціальний працівник

6.
Здійснювати контроль за відвідуванням учнями школи, за дотриманням
постійно
Класні керівники


правил поведінки і правопорядку учнями в позаурочний час
постійно
класні керівники

7
Проводити роз’яснювальну роботу з учнями по запобіганню правопорушень в домашніх умовах (особливо у вихідні дні та під час канікул)

постійно

класні керівники

8.
Організовувати зустрічі з представниками правоохоронних органів для профілактики правопорушень серед школярів.
протягом року
Директор

9.
Взяти активну участь у проведенні місячника правового виховання:
-         проведення бесід, годин спілкування на правову тематику;
-         тиждень юних правознавців;
-         тиждень антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди;
-         зустрічі з представниками правоохоронних органів, лікарями, Центру соціальних служб для молоді;
-         конкурси малюнків, плакатів;
листопад, грудень
вчитель правознавства,
 класні керівники

10.
Вести роз’яснювальну роботу з батьками з питань правового виховання, профілактики шкідливих звичок школярів у сім’ї.
протягом року
адміністрація, класні керівники

11.
Створення умов для задоволення потреб у фізичному вихованні
1.1.пропаганда здорового способу життя
  -ранкова гімнастика;
 - фізкультхвилинки;
 - профілактика шкідливих звичок.
1.2.проведення традиційних змагань;
 - спартакіади;
 - Веселі старти;
 - Змагання з футболу, волейболу, баскетболу.
1.3 проведення Дня туризму

постійно





вересень, квітень
класні керівники, вчитель фізичного виховання

12.
Сприяти участі учнів у спортивних секціях, змаганнях у школі та за її межами
протягом року
класні керівники, вчитель фізичного виховання

13.
Виховувати в учнів свідоме ставлення до свого здоров’я, формування засад здорового способу життя
протягом року
класні керівники, вчитель фізичного виховання




3.Ціннісне ставлення до праці.

Мета : вироблення свідомого ставлення до праці як найвищої цінності людини у суспільстві, виховання здорової фізично розвиненої особистості, цивілізованого господаря, виховання вміння професійного  визначення
Ціннісне ставлення до праці є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підпри­ємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конку­рентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Трудове виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності. Високий рівень її розвитку передбачає оволодіння особистістю загальними основами науковоїорганізації праці, вмінням ставити мету, планувати її досягнення, організову­вати своє робоче місце, раціонально
розподіляти сили і засоби досягнення бажаного результату, аналізувати процес і наслідки власних трудових зусиль, вносити необхідні корективи.
Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до праці:

№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.
Підтримування дисципліни і порядку у школі:
-         організація чергування по школі;
-         проведення генерального прибирання школи;
-         проведення трудових десантів по прибиранню території школи
постійно
вересень
2 рази на семестр
жовтень, квітень - травень
класні керівники, учитель трудового навчання

2.
Прищеплювати учням навички раціональної власної учбової праці, свідомої трудової дисципліни під час чергування, лабораторних і практичних робіт.
протягом року
класні керівники, вчителі - предметники

3.
Прибирання та догляд пришкільних навчально – дослідних ділянок.
протягом року
вчитель біології, трудового навчання

4.
Розробити положення про чергування по школі, скласти графік , форми передачі чергування, результати висвітлювати на шкільній лінійці дисципліни і порядку
протягом року
щопонеділка
Директор , чергові вчителі

5.
Виховання в учнів дисциплінованості, організованості, бережливого ставлення до суспільної і приватної власності, природних багатств, створення умов для розуміння учнями ролі праці у житті.
протягом року
класні керівники

6.
Проводити виховні заходи, спрямовані на виховання в учнів свідомого ставлення до праці
протягом року
класні керівники



4.Ціннісне ставлення до людей.

Мета : прищеплювати розвиток моральних почуттів, міцних переконань і потреби поводити себе згідно з  моральними нормами, прийнятими у суспільстві, виховання патріотизму, свідомої дисципліни  і організованості, громадянської та соціальної відповідальності, непримиренності до аморальних вчинків людей. Виховання всебічного розвитку дитини, підготовка її до життя в існуючих соціальних Умовах, реалізація її творчого потенціалу,формування у дітей моральних  цінностей з позицій добра, справедливості.

Ціннісне ставлення до людей проявляється у моральній актив­ності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюб­ності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності про­щати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості. Показник моральної вихованості особистості — це єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції. Це досягається завдяки виконанню положень Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності; Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства
     Морально-етичне виховання передбачає оволодіння нормами і правилами моральної поведінки, формування почуттів і переконань, умінь та навичок, тобто спрямоване на формування моральної зрілості особистості.
    Завданням є сприяння усвідомлення учнями загальнолюдської і народної моралі, готовності жити й діяти за принципами
гуманізму.
    Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань морально-етичного виховання:


№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.
Прищеплювати учням навички культури поведінки в школі, класі, родині.
протягом року
класні керівники

2.
Вивчення рівня розвитку класного колективу
09.2014 р
класні керівники

3.
Вивчення взаємин учнів між собою, з учителями, батьками.
12.2013 р.
класні керівники

4.
Здійснення активних форм роботи:
-         диспути;
-         вікторини;
-         тематичні вечори,
спрямованих на формування в учнів рис загальнолюдської моралі.
протягом року
класні керівники

5.
Проведення індивідуальної роботи з учнями, що мають відхилення у поведінці.
протягом року
класні керівники

6.
Розвиток особистості, сприймання себе:
-         визначення вимог до зовнішнього вигляду учнів;
-         оформлення школи, кабінетів до свят.
протягом року
рада школи

7.
Прищеплювати учням культуру поведінки та спілкування під час уроків та позаурочний час.
протягом року
 класні керівники

8.
Виховання поваги до одиноких, літніх людей:
-         повага до загиблих воїнів
-          ( прибирання та догляд за пам’ятником);
-         поздоровлення ветеранів, вчителів – пенсіонерів зі святами, допомога по господарству;
-         участь в акціях милосердя.
протягом року
Педагог-організатор, класні керівники

9.
Провести години спілкування, бесіди з морально – етичної тематики
протягом року
класні керівники

10.
Встановити і підтримувати зв’язки з батьками учнів протягом навчального року.
протягом року
класні керівники, адміністрація

11.
Проводити консультації для батьків, батьківські збори:
-         загально шкільні;
-         класні.
протягом року
класні керівники, адміністрація

12.
Залучати батьків до активної участі в шкільному житті. Запрошувати батьків на шкільні свята , виховні заходи.
протягом року
класні керівники адміністрація




5. Ціннісне ставлення до природи.

Мета : формування екологічної культури особистості ,усвідомлення себе частинкою природи, відчуття відповідальності за неї, як за національне багатство, залучення вихованців до акти ної екологічної діяльності, нетерпиме ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологіч­ного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житті людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до при­роди, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохо­ронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві. Ціннісне став­лення до природи і сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників розвитку.
 Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до природи:

№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.
Виховувати в учнів любов до рідного краю, інтерес до вивчення застосування досвіду народу щодо використання і розумного ставлення до природи.
протягом року
класні керівники

2.
Вчити учнів дотримуватись правил поведінки з природою в усіх видах суспільно – корисної діяльності, активізувати діяльність учнів щодо поліпшення природного середовища, формувати нетерпиме ставлення до людей , які завдають шкоди природі.
протягом року
класні керівники

3.
Проведення виховних заходів, екскурсій екологічної тематики, участь в районних та Всеукраїнських конкурсах.
протягом року
класні керівники

4.
Догляд та робота на пришкільних навчально – дослідних ділянках.
протягом року
вчитель біології


6.Ціннісне ставлення до мистецтва.

Мета: виховувати в молоді естетичні погляди , смаки, які  грунтуються на народній естетиці та кращих надбаннях цивілізації, примножувати культурно – мистецьке надбання народу відчувати і відтворювати прекрасне у повсякденному житті.
Ціннісне ставлення до мистецтва формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
Естетичне виховання спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів — здатності збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва (володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.





Основні заходи, які спрямовані на реалізацію завдань ціннісного ставлення до мистецтва:
№ з/п
                                                          Зміст діяльності
строки
відповідальні
примітки
1.
Розвивати у дітей почуття прекрасного безпосередньо у процесі спілкування з природою, мистецтвом, у ході художньо – творчої діяльності.
пост.
класні керівники


2.
Вивчення рідної мови, історії свого краю, народного побуту, національних традицій, звичаїв, обрядів, пісенного фольклору.
пост.
класні керівники


3.
Залучати дітей до художньої самодіяльності, участі в гуртках.
пост.
 класні керівники


4.
Участь у районному конкурсі  художньої творчості
лютий
Учитель музики

5.
Проведення та участь у шкільних святах.
Протяг. рок
класні керівники


 

7.Робота школи з охорони прав дитинства


№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.



З метою забезпечення права дітей на освіту прийняти участь спільно з класними керівниками у місячнику всеобучу, виявити дітей, які не мають освіти, охопити їх відповідними формами навчання
серпень
вересень
адміністрація, класні керівники

2.
Прийняти участь у проведенні місячників:
-         „ Охорони прав дитинства”;
-         „ Огляд умов життя підопічних дітей та дітей-напівсиріт”;
-         „ Правових знань учнів”
згідно плану
 класні керівники, учитель правознавства

3.
Підготувати акти обстеження та накази про підсумки даних місячників
після кожного місячника
Директор

4.
Провести нараду з класними керівниками з питань охорони прав дитинства ( знайомство з документами, результати обстеження умов)
серпень
директор

5.
Обстежити умови життя та виховання дітей , скласти списки дітей напівсиріт, дітей під опікою, неблагополучних сімей, дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги, дітей, що мають статус „ чорнобильців”
вересень
 класні керівники

6.
Оформляти документи на безкоштовне харчування дітей з малозабезпечених сімей
щомісяця
 класні керівники

7.
Взяти участь у батьківських зборах, де ознайомити батьків з законами України про охорону прав дитинства, цільову допомогу сім’ям з дітьми
вересень
Директор

8.
Провести поглиблені медичні огляди дітей
Травень-серпень


9.
Звернути увагу на питання профорієнтаційної роботи серед випускників, малозабезпечених,  дітей-напівсиріт
постійно
класні керівники

10.
Здійснення корекційної діяльності з важкими підлітками
постійно
 класні керівники

11.
Організація роботи школи по виявленню і допомозі дітям  групи ризику”
постійно
 класні керівники

12.
Постійно піклуватися про учнів – напівсиріт, з неповних родин, контролювати надання їм матеріальної та моральної допомоги.

Класні керівники


         



8.  Профорієнтаційна робота в школі

Робота з профорієнтації учнів побудована відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту» (ст.9, 15), Закону України «Про освіту» (ст.2,3,36), Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа), затвердженої Постановою Колегії МОН України та Президією АПН України N 12/5-2 від 22.11.2001, Національної доктрини розвитку освіти, затвердженої Указом Президента України від 17.04.2002 №347/2002, Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається, затвердженого наказом Міністерства освіти України, Міністерства    праці    України   і Міністерства   у  справах  молоді  і спорту України від 02.06.1995  №159/30/1526, Концепції державної системи професійної орієнтації населення, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.2008 №842.
№ з/п

Зміст діяльності

строки

відповідальні

примітки
1.



Проведення місячника профорієнтації
щорічно

Класний керівник
 9 кл.

2.
Здійснювати індивідуальні і групові консультацій учнів з питань профорієнтації.
Протягом року
Кл.керівник

3.
Провести конкурс малюнків «Мама, тато на роботі»
(1-4 кл)
квітень
Класні керівники
1 – 4 кл

4.
Забезпечити участь старшокласників у Днях відкритих дверей навчальних закладів (9 кл.) та на ярмарку професій
І семестр
Класний керівник


Провести класні години за темою  «Є така професія – вчити дітей»
Протягом року
Кл.керівники

5.
Провести   конкурс - виставку стіннівок “У світі професій”,
Під час місячника профорієнтації
Кл.керівники


Розділ 3
Організаційно – методична робота з педагогами


Тематика засідань шкільного методичного об’єднання класних керівників



з/п


Тематика засідань


Дата

Відповідальні
1.
1.Аналіз роботи класних керівників за 2013-2014 навчальний рік та основні завдання на 2014 – 2015 навчальний рік.
2. Завдання і принципи планування виховної роботи в 2014-2015 навчальному році.
3.Організаційні питання.
3.1. Система оформлення та вимоги до ведення документації класними керівниками.
3.2. Робота вчителів із щоденниками. Забезпечення у шкільному документі виконання основних позицій Закону «Про дотримання норм суспільної моралі»
3.3. Основні напрямки роботи класного керівника та класовода, планування тематики відкритих виховних годин.
3.4. Організація патріотичногота громадянського (ціннісне ставлення до суспільства і держави) виховання в класному колективі.
Вересень
ЗВР


ЗВР

ЗВР





класні керівники
2.
 1. Аналіз результатів планування виховної роботи в класах на 1 семестр
2. Організація превентивної та правової роботи з учнями в класному колективі.(ціннісне ставлення до себе)
 Координуюча та контролююча функція класного керівника у підвищенні рівня морально - правового виховання підростаючого покоління .
3.Робота класного керівника з батьками. Активізація роботи з батьківською
громадськістю.
4. Сучасні підходи до моделювання виховних заходів із використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

листопад
класні керівники






3.
1.Обговорення відвіданих виховних годин класних керівників.
2.Робота класних керівників щодо збереження і зміцнення здоров’я учнів, виховання потреби в здоровому способі життя.(ціннісне ставлення до себе)
3. Співпраця класних керівників та бібліотекаря по збереженню книжкового фонду в рамкаї акції «Живи, книго!»
4. Огляд методичної літератури з виховної роботи

січень
ЗВР

ЗВР, кл.кер
бібліотекар
4.
4.1.Підбиття підсумків виховної роботи з учнями за навчальний рік та визначення завдань на 2015 – 2016 н.р.
4.2..Підведення підсумків рейтингу класних колективів у загально -шкільних заходах. Аналіз якості та виховного ефекту відкритих виховних заходів та проведення родинно - сімейних свят.
4.3. Анкетування щодо планування роботи на наступний рік

травень
ЗВР






На нараді при директорі розглянути питання


№ з/п

Тема

дата

відповідальні
1.
Роль класовода, класного керівника в організації учнівського самоврядування в класному колективі та ефективності його діяльності.
вересень
ЗВР
2
Військово – патріотичне та громадянське виховання в школі.
жовтень
ЗВР
3
Робота дитячої організації „Шануймося” та органів учнівського самоврядування.
листопад
дирекція
4
Робота пед. колективу щодо виховання культури поведінки, запобігання правопорушенням серед школярів. Організація превентивної та правової роботи з учнями в класних  колективах.
грудень
ЗВР
5
Сім’я і школа: спільна робота в організації виховного процесу.
січень
ЗВР
6
Стан гурткової робота в школі.
лютий
ЗВР
7
Робота класного керівника  у вихованні в учнів любові до книги, ефективність участі у Всеукраїнській акції „Живи книго!”
березень
бібліотекар
8
 Робота із створення необхідних умов для фізичного розвитку школярів, збереження і зміцнення їхнього здоров’я.
квітень
ЗВР, вчитель фізвиховання
9
Формування екологічної культури особистості, залучення до активної екологічної діяльності.
травень
ЗВР, вчитель біології




Розділ 4

Робота з батьками

Основні завдання:

1.     Налагодити тісний зв’язок школи з батьками.
2.     Добиватись впливу органів місцевого самоврядування на батьків, діти  яких порушують поведінку в школі.
3.     Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявляти причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.
4.     Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.
5.     Впровадження форм роботи з сім′єю, що сприяє гуманізації взаємовідносин „ педагоги – батьки”. Батьки і вчителі повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.



№ з/п

Зміст діяльності

дата

відповідальні
1.
Виявити в мікрорайоні школи дітей-сиріт, напівсиріт, з багатодітних сімей, інвалідів, дітей з неповних сімей.
вересень
класні керівники
2.
Провести обстеження учнівських сімей
вересень
класні керівники
3.
Забезпечити безперервність навчання дітей – сиріт, з багатодітних сімей, з неповних сімей, інвалідів дитинства.
протягом року
адміністрація
4.
Надання допомоги батькам з метою поліпшення відвідування дітьми школи, своєчасне інформування батьків про відсутність дітей на заняттях.
протягом року
класні керівники
5.
Організація шкільно – сімейних свят:
-         Новорічні свята
-         8 березня
-         День матері та ін.

грудень
березень
травень

класні керівники,

6.
Виявити батьків, які негативно впливають на дітей, не виконують своїх батьківських обов’язків.
протягом року
класні керівники
7.
Звітувати  перед органами опіки про роботу школи з питань охорони дитинства
протягом року
класні керівники
8.
Зміцнювати зв’язки вчителів предметників з батьками, викликати  для співбесіди батьків учнів, які не встигають у навчанні з метою надання їм методичних консультацій.
протягом року
класні керівники
9.
Тримати під постійним контролем неблагополучні сім’ї, підтримувати зв’ язок з родичами,  в яких виховуються учні, схильні до правопорушень
протягом року
класні керівники
10.
Залучення батьків до підготовки школи до нового навчального року
травень - серпень
класні керівники
11.
Організація зустрічей батьків з учителями, адміністрацією школи





















Комментариев нет:

Отправить комментарий